Alkutilanne
Yritys tarvitsi brändistrategian ja logon, joka kuvastaisi uutta arvolupausta. Koska yrityksen tuotteet olivat vasta suunnitteluasteella, kuvittamiseen käytettiin 3D-visualisointikuvia. Näihin visualisointeihin tarvittiin ohjeistus; mihin maisemaan ne tuli asettaa ja millainen sisustus niihin tehtäisiin.
Mitä teimme
Pineartille luotiin brändistrategia ja arvolupaus, joka kertoisi tuotteen tuomasta tunteesta ja hyödystä. Tuotteet ovat syntyneet lappilaisessa metsässä ja niiden viesti on yksinkertainen; Rauhoitu ja nauti olemassaolon ihanuudesta.
Logon suunnittelu aloitettiin metsästä. Kävyt, kivet ja neulaset kulkeutuivat työpöydälle. Ja niiden muotoja tutkimalla syntyi myös logon ilme. Männynneulasen muoto alkoi yksinkertaisuudessaan elää ja siitä muodostui kaunis kehä, kuin kehys yrityksen arvolupaukselle.
Arvolupaus syntyi yhteistyössä asiakkaan kanssa ja se nostettiin visuaalisesti logoakin tärkeämpään rooliin.
Pineartin verkkosivut ja esite luotiin palvelemaan kaikkia kohderyhmiä, niin majoitusyrityksiä kuin yksittäisiä kuluttajia. Kaikkiin haluttiin sama tunnelma, joka välittyy rakennuksista. Luonnolliset materiaalit, niiden tuoksu ja tuntuma.