No items found.

Case Fodelia

Yritysilmeen suunnittelu ja verkkosivut

Mistä vastasin:
Nettisivut
Yritysilmeen suunnittelu
Esitemateriaalit
Logon suunnittelu

Yritysilme, verkkosivut ja markkinointimateriaalit

Fodelia kasvattaa suomalaisista elintarvikealan yrityksistä kukoistavia, kansainvälisiä menestystarinoita, jotta kuluttajat saisivat puhdasta, paikallisesti ja vastuullisesti tuotettua ruokaa. Yritykselle luotiin sen arvoja kuvastava ja kotimaista kasvuvoimaa huokuva visuaalinen yritysidentiteetti sekä nettisivut. Listautumista varten tehtiin kampanja, joka piti sisällään mm. markkinointiesitteen, ilmoittelua alan lehdistössä ja bannerimainontaa keskeisillä sivustoilla.

Alkutilanne

Yhtiölle haluttiin luoda sen arvolupaukseen sopiva yritysilme, jonka avulla se voisi vakuuttaa sijoittajat ja saavuttaa markkinoilla lujan ja luottamuksellinen aseman. Uuden logon tuli ilmentää kotimaamme puhdasta luontoa, aitoutta, innovatiivisuutta ja laatua. Koska yhtiö omistaa monia eri elintarvikealan yrityksiä, tuli graafisen ilmeen olla mahdollisimman geneerinen.



Logon suunnittelun päätehtävän oli visualisoida yrityksen slogan "kotimaista kasvuvoimaa".
Kasvurenkaat yhdistettiin orgaaniseen sipulin tai jyvän muotoon.

Mitä teimme

Logon rinnalle suunniteltiin liikemerkki, jonka muotokieleksi valittiin elintarvikealaan sopiva sipulin tai jyvän muoto. Väreiksi valikoituivat kaurapellon keltainen sekä tumma, murrettu sininen. Väriyhdistelmä kuvastaa paitsi kotimaisuutta, myös arvoa ja elinvoimaa, jota yhtiö tarjoaa niin omistamilleen yrityksille kuin osakkailleen. Sipulin kasvurenkaat konkretisoivat hienosti yhtiön päälupauksen kasvuvoimasta. Logon kirjasintyyppi valikoitui liikemerkin muotokielen mukaan ja ne yhdessä luovat yhtenäisen ja tasapainoisen kokonaisuuden.

Yritysilme graafisen ohjeiston mukaiseksi

Yhtiölle suunniteltiin myös graafinen ohjeisto, jossa määriteltiin värimaailma, kuvamaailma, fontti, word-pohjat ja powerpoint-pohjat. Graafiseen ilmeeseen suunniteltiin lisäksi jyväkuosi, jota hyödynnettiin mm. nettisivuilla, verkkosivuilla ja myyntiesityksissä. Kaikki markkinointimateriaalit ja nettisivut luotiin yhtenäisen linjan mukaiseksi.


Mitä saavutettiin?

Fodelia listautui First North Growth Market Finland –markkinapaikalle marraskuussa 2019 ja sen listautumisanti merkittiin moninkertaisesti.

- Voitti Parhaat sijoittajasivut First North-sarjan 2020.

- Voitti European Small and Mid-Cap Awards 2020 -kilpailun Rising Star -sarjan.

Sivuston koodauksesta vastasi Lucci Oy ja sisällöistä Bravura Oy.


Kuosi pääsee oikeuksiinsa vuosikertomuksen kannessa.

Kuvamaailman suunnittelu

Kuvamaailman suunnittelu

Katso myös muita töitä

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622