Viestinnän suunnittelu

Arvoista ja strategiasta lähtevän sisällön merkitys on suuri.
Se sitoo oman henkilökunnan toimimaan ylpeänä yrityksensä parhaaksi ja kasvattaa asiakkaiden uskollisuutta brändiänne kohtaan. Tämän vuoksi suunnittelen niin tekstisisällöt kuin kuvaussuunnittelut brändistrategian pohjalta.

Sisältö ratkaisee, kiinnostuuko asiakas ja eteneekö hän ostopolulla

Millainen yrityksenne on, keitä se haluaa puhutella hyötyä se tarjoaa? Millä toimialalla se toimii? Mitä arvoa se vastaanottajalle, omistajalle tai työntekijälle haluaa välittää? Viestinnän suunnittelua helpottaa kun ydinasiat on selkeitä. Tällöin jokaista artikkelia tai postausta kirjoitettaessa ei tarvitse keksiä "pyörää" uudelleen. Markkinointiviestinnän suunnitelma auttaa pitää kokonaisuuden kasassa ja luomaan yhtenäistä ja eri kohderyhmiä kiinnostavaa sisältöä.

Viestinnän sisältö koostuu:

  • Viestintästrategian suunnittelusta
  • Sisällön suunnittelusta (tekstit)
  • Kuvamaailman suunnittelusta
  • Kanavavalinnoista
  • Mittareiden suunnittelusta

Lue lisää
Vähemmän

Viestintästrategia sisällöntuotannon pohjaksi

Jokainen yritys ja yksilö on tänä päivä sisällöntuottaja ja media. Sisällöt ovat päivän sana ja samalla se osa-alue, jonka kohdalla olo saattaa tuntua neuvottomalta. Kaiken muun työn lomassa pitäisi sisältöjäkin ehtiä suunnittelemaan.

Yksittäisten postausten tai artikkelien suunnittelun sijaan kokonaisuuksista yksityiskohtiin etenevä suunnittelu tuo parhaimman lopputuloksen. Viestintästrategiassa määritellään kanavat, joissa halutaan olla ja tavoitteet niille. Sen jälkeen luodaan suunnitelma eri sisältötyypeistä ja aikataulut niiden julkaisuun. Tämän pohjalta luodaan laadukasta sisältöä tavoitteet ja kanavan tyyli huomioiden.

Sisällöntuotannossa verkkosivustolle ja someen on otettava huomioon valittuja avainsanojen käyttö siten, että sivusto on kilpailukykyinen Google-hakutuloksissa. Teen yhteistyötä SEO, SEM ja Google -osaajien kanssa, jotta sisällöntuotannossa ja viestintästrategiassa voidaan jo suunnitteluvaiheessa ottaa löydettävyys huomioon.

Lue lisää
Vähemmän

Valokuvaus ja kuvasuunnittelu osana sisällön tuotantoa

Millaisia kuvia yrityksenne haluaa markkinointiviestinnässä käyttää? Kuvapankkikuvissa on omat selkeät etunsa, mutta myös haittapuolensa. Yksilöllisillä kuvapankkikuvilla on hintaa, edullisemmat kuvat taas saattavat olla yhtäaikaa monen muunkin yrityksen käytössä. Joskus kuvia etsiessä ei löydä juuri haluamaansa ja joutuu tyytymään kompromissiin.

Yrityksen omaan käyttöön kuvatut kuvat ovat taatusti yksilöllisiä ja aitoja. Kuvaukset järjestelyineen ovat investointeja jotka tulevat takaisin vahvana ja yksilöllisenä brändinä. Ja onhan kuvilla tämän jälkeen rajaton käyttöoikeus.

Kuvamaailman suunnittelussa voidaan ottaa huomioon eri käyttötarkoitukseen tulevat kuvat ja tehdä suunnitelma siitä, missä tilanteessa käytetään ostokuvia ja milloin kuvataan itse. Eri kuvalähteitäkin hyödyntäen on mahdollista luoda yhtenäinen ilme viestintään.

Teen yhteistyötä ammattivalokuvaajien kanssa, joiden kanssa meillä on kokemusta yhteistyöstä. Olen avoin myös uusille yhteistyökumppaneille!

Lue lisää
Vähemmän

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622

5 teesiä onnistuneeseen viestintään

1

Ihminen on
tärkein

Viestintää tehdään aina ihmiseltä ihmiselle. Kun viestinnän ydinsisältö on kirkas, monikanavainen viestintä on helpompi toteuttaa fokuksen pysyessä kirkkaana.

2

Kokonaisuuksista yksityiskohtiin

Jotta kaikki viestintä olisi yhdestä puusta veistettyä, tarvitaan selkeä strategia, jonka pohjalta voidaan luoda laadukasta markkinointia. Kun iso kuva on selkeä, on helpompaa keskittyä yksityiskohtiin.

3

Ilmeen suunnittelu on tunnelman muotoilua

Visuaalinen ilme ja
muodot ja värit vaikuttavat tunteisiimme. Niiden voima on tärkeää ymmärtää yhtenäistä ja erottuvaa brändiä luotaessa.
Millainen tunnelma teidän viesteistänne tulisi välittyä?

4

Tarinassa
vara parempi

Tarinat luovat todellisuutta ja siksi niillä on niin paljon voimaa. On myös tärkeä tunnistaa se, kuka tarinaa kertoo ja kuka sen sisältöön voikaan vaikuttaa.
Millainen teidän tarina on?
Mihin se teitä kuljettaa?

5

Yhdessä olemme vahvempia

Luottamus, selkeät roolit ja samaan maaliin tähtääminen mahdollistavat onnistumisen. Olen avoin ja joustava viestinnän kumppani tai osa tiimiänne. Ota yhteyttä niin
keskustellaan lisää!