Brändistrategia luo vahvan pohjan brändille
Brändistrategia on keskeinen brändijohtamisen työkalu, jonka tavoitteena on helpottaa myyntiänne, kasvattaa brändinne arvoa ja lisätä asiakasuskollisuuttanne.
Henkilökunta on yrityksen tärkein kohderyhmä: jos oma porukka ei usko brändilupaukseen, ei siihen usko asiakaskaan. Olipa kyse mainonnasta, sisältömarkkinoinnista, uuden työntekijän rekrystä tai myyntitilanteesta, on jokaisen työntekijän ja yrityksen viestintää tekevän henkilön tärkeää tuntea yrityksen brändin ydin: Miksi yrityksemme on olemassa, mihin uskomme ja mitkä ovat ne vahvuudet, joilla yrityksemme selviää tulevaisuuden haasteista.
Brändin kirkastus on kolmivaiheinen ja se tehdään työpajojen muodossa yrityksenne työntekijöitä osallistaen: Ensin selkeytetään ne ydinasiat, joista brändi rakentuu. Sen jälkeen muotoillaan arvolupaukseen sopiva brändi-ilme, joka jalkautetaan kolmannessa vaiheessa päivittäiseen markkinointiviestintään.

Konseptisuunnittelu helpottaa viestinnän pysymistä yhtenäisenä
Konsepti on suunnitelma, jossa kootaan tapahtuman tai kampanjan idea, tavoitteet, kohderyhmät ja keinot yhteen ennen kuin ne viedään käytäntöön. Konseptisuunnittelussa siis muotoillaan yksittäisistä ideoista kokonaisuus, jossa on liiketoiminnallista järkeä.
Markkinointi- ja kampanjakonseptit helpottavat kokonaisuuksien koossa pitämistä silloin kun toimenpiteet jakautuvat moniin eri kanaviin ja vaikuttavat usean eri myyjän tai esittelijän myyntityöhön.
Visuaalinen konsepti määrittelee ne elementit, joilla graafinen ilme pysyy yhtenäisenä useissa eri kanavissa.
Markkinointikonseptista voi olla suurta hyötyä vaikkapa tapahtumamarkkinoinnissa. Kun tapahtumalle on luotu selkeä konsepti ja tavoitteet, voi myyjät keskittyä itse myyntityöhön eikä voimavaroja mene kokonaisuuden hahmottamiseen. Kun konsepti luodaa brändistrategian pohjalle, kaikki tehdyt markkinointitoimenpiteet vahvistavat myös brändiä.
