Varaa ilmainen 30 minuutin bränditarkastus
Onko brändinne ydin hukassa? Kaipaatteko ammattilaisen näkemystä siitä, mihin suuntaan brändiä kannattaisi kehittää seuraavaksi?
Merkkejä tarkastuksen tarpeesta:
- Pääviestiä ei ole tai niitä on liikaa
- Brändin hampaat tuntuvat olevan pesun tarpeessa ja tukkakin hapsottaa
- Viestinnän tyyli kaipaa selkeyttä ja uutta tulta
- Markkinointiviestinnän teettäminen tuntuu hankalalta
Varaa nyt aika ilmaiseen 30 minuutin brändin tarkastukseen. Teemme myös kattavampia brändiauditointeja.
Brändin tarkastuksessa tutustumme tilanteeseenne lyhyen haastattelun pohjalta ja annamme arvion siitä, missä on akuuteimmat kehittämiskohteet ja mikä taas on kunnossa.
Yrityksenne tarpeisiin räätälöidyssä laajemmassa brändiauditoinnissa pureudumme yrityksenne tilanteeseen tarkemmin ja annamme yksityiskohtaisemman toimintaohjeen brändin kirkastamiseksi. Auditointiin voidaan sisällyttää myös kilpailija-analyysi tai kohderyhmäanalyysi.

Brändikäsikirja luo viestinnälle perustan
Graafinen ohjeisto on monelle yritykselle tuttu ja käytössä oleva työkalu. Siinä missä graafinen ohjeisto määrittelee, miltä yrityksen ilme näyttää, brändistrategia kertoo, miksi yritys näyttää siltä miltä se näyttää. Se on siis viestinnän perusta ja niin ulkoisen kuin sisäisen viestinnän käsikirja.
Brändikäsikirjaan määritellään yrityksen perusteet: Tapa toimia, tavoitteet, keinot, tärkein tehtävä sekä se, mitä hyötyä ja arvoa yrityksemme asiakkailleen luo. Kun viestinnän perusta on selvä, on helppoa luoda yhtenäinen graafinen ilme ja vaikuttavaa viestintää.
Autamme brändistrategian luomisessa viestinnällisesti ja visuaalisesti toimivaan muotoon. Brändistrategian suunnittelu räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan ja se on mahdollista tehdä eri laajuisina palvellen monenlaisia tarpeita ja eri kokoisia yrityksiä.

Konseptisuunnittelu helpottaa viestinnän pysymistä yhtenäisenä
Konsepti on suunnitelma, jossa kootaan tapahtuman tai kampanjan idea, tavoitteet, kohderyhmät ja keinot yhteen ennen kuin ne viedään käytäntöön. Konseptisuunnittelussa siis muotoillaan yksittäisistä ideoista kokonaisuus, joka toimii ja tuottaa toivotun tuloksen.
Markkinointi- ja kampanjakonseptit helpottavat kokonaisuuksien koossa pitämistä silloin kun toimenpiteet jakautuvat moniin eri kanaviin ja vaikuttavat usean eri myyjän tai esittelijän myyntityöhön.
Visuaalinen konsepti taas määrittelee ne elementit, joilla graafinen ilme pysyy yhtenäisenä useissa eri kanavissa.
Markkinointikonseptista on suurta hyötyä vaikkapa tapahtumamarkkinoinnissa. Kun tapahtumalle on luotu selkeä konsepti ja tavoitteet, voi myyjät keskittyä itse myyntityöhön eikä voimavaroja mene kokonaisuuden hahmottamiseen. Kun konsepti luodaa brändistrategian pohjalle, kaikki tehdyt markkinointitoimenpiteet vahvistavat myös brändiä.
Cuviolla on vahvaa kokemusta markkinointikonseptien suunnittelusta mm:
- Asuntomessuille
- Rakennusalan messuille
- Kaupallisiin kampanjoihin
- Graafiseen ilmeeseen
