Brändistrategia

Brändistrategian tulee olla keskeinen osa yrityksen liiketoimintastrategiaa. Se määrittelee brändin roolin osana yrityksen strategiaa: brändin ominaisuudet, arvot, persoonallisuuden sekä identiteetin. Brändistrategiassa kirkastuu se, mitä yritys lupaa asiakkailleen.

Varaa ilmainen 30 minuutin bränditarkastus

Onko brändinne ydin hukassa? Kaipaatteko ammattilaisen näkemystä siitä, mihin suuntaan brändiä kannattaisi kehittää seuraavaksi?

Merkkejä tarkastuksen tarpeesta:

  • Pääviestiä ei ole tai niitä on liikaa
  • Brändin hampaat tuntuvat olevan pesun tarpeessa ja tukkakin hapsottaa
  • Viestinnän tyyli kaipaa selkeyttä ja uutta tulta
  • Markkinointiviestinnän teettäminen tuntuu hankalalta

Varaa nyt aika ilmaiseen 30 minuutin brändin tarkastukseen. Teemme myös kattavampia brändiauditointeja.

Varaa aika tästä

Brändin tarkastuksessa tutustumme tilanteeseenne lyhyen haastattelun pohjalta ja annamme arvion siitä, missä on akuuteimmat kehittämiskohteet ja mikä taas on kunnossa.

Yrityksenne tarpeisiin räätälöidyssä laajemmassa brändiauditoinnissa pureudumme yrityksenne tilanteeseen tarkemmin ja annamme yksityiskohtaisemman toimintaohjeen brändin kirkastamiseksi. Auditointiin voidaan sisällyttää myös kilpailija-analyysi tai kohderyhmäanalyysi.

Ota yhteyttä!

Lue lisää
Vähemmän

Brändikäsikirja luo viestinnälle perustan

Graafinen ohjeisto on monelle yritykselle tuttu ja käytössä oleva työkalu. Siinä missä graafinen ohjeisto määrittelee, miltä yrityksen ilme näyttää, brändistrategia kertoo, miksi yritys näyttää siltä miltä se näyttää. Se on siis viestinnän perusta ja niin ulkoisen kuin sisäisen viestinnän käsikirja.

Brändikäsikirjaan määritellään yrityksen perusteet: Tapa toimia, tavoitteet, keinot, tärkein tehtävä sekä se, mitä hyötyä ja arvoa yrityksemme asiakkailleen luo. Kun viestinnän perusta on selvä, on helppoa luoda yhtenäinen graafinen ilme ja vaikuttavaa viestintää.

Autamme brändistrategian luomisessa viestinnällisesti ja visuaalisesti toimivaan muotoon. Brändistrategian suunnittelu räätälöidään aina asiakkaan tarpeen mukaan ja se on mahdollista tehdä eri laajuisina palvellen monenlaisia tarpeita ja eri kokoisia yrityksiä.

Lue lisää
Vähemmän

Konseptisuunnittelu helpottaa viestinnän pysymistä yhtenäisenä

Konsepti on suunnitelma, jossa kootaan tapahtuman tai kampanjan idea, tavoitteet, kohderyhmät ja keinot yhteen ennen kuin ne viedään käytäntöön. Konseptisuunnittelussa siis muotoillaan yksittäisistä ideoista kokonaisuus, joka toimii ja tuottaa toivotun tuloksen.

Markkinointi- ja kampanjakonseptit helpottavat kokonaisuuksien koossa pitämistä silloin kun toimenpiteet jakautuvat moniin eri kanaviin ja vaikuttavat usean eri myyjän tai esittelijän myyntityöhön.

Visuaalinen konsepti taas määrittelee ne elementit, joilla graafinen ilme pysyy yhtenäisenä useissa eri kanavissa.

Markkinointikonseptista on suurta hyötyä vaikkapa tapahtumamarkkinoinnissa. Kun tapahtumalle on luotu selkeä konsepti ja tavoitteet, voi myyjät keskittyä itse myyntityöhön eikä voimavaroja mene kokonaisuuden hahmottamiseen. Kun konsepti luodaa brändistrategian pohjalle, kaikki tehdyt markkinointitoimenpiteet vahvistavat myös brändiä.

Cuviolla on vahvaa kokemusta markkinointikonseptien suunnittelusta mm:

  • Asuntomessuille
  • Rakennusalan messuille
  • Kaupallisiin kampanjoihin
  • Graafiseen ilmeeseen

Lue lisää
Vähemmän

Heräsikö ajatuksia tai kysymyksiä?
Lähetä viestiä tai soita niin jutellaan lisää!

Kiitos viestistäsi. Se on lähetetty.
Tapahtui virhe, kun viestiäsi yritettiin lähettää. Ole hyvä ja yritä myöhemmin uudelleen.

Voit myös lähettää sähköpostia

tiia-leena@cuvio.fi

tai soittaa

0407338622

5 syytä valita Cuvio:

1

Brändisuunnittelun ammattilainen

20 vuoden kokemus brändisuunnittelusta ja sen jalkauttamisesta päivittäiseen markkinointiviestintään.

2

Kokonaisuuksista yksityiskohtiin

Cuviolla on taito nähdä metsä puilta ja luoda ytimekästä ja brändiä vahvistavaa viestintää.

3

Palkittu
käden jälki

Cuvio tietää, miten brändille luodaan asiakasta puhutteleva sielu ja visuaalinen ilme.

4

Ihminen
on tärkein

Puhuttelevan viestinnän ja ilmeen suunnittelu lähtee kiinnostuksesta ihmisen mieleen ja motiiveihin.

5

Yhdessä olemme vahvempia

Luottamus, selkeät roolit
ja samaan maaliin pelaaminen mahdollistavat onnistumisen. Cuvio on avoin ja joustava viestinnän kumppani tai
osa tiimiänne.